2009. szeptember 18.

Csenge - Ovi kezdés

Nagyon izgultam Csenge miatt.
Nagy változások voltak az Ő kis életében:

-Csongor érkezése,
-oviba járás.

Féltem, hogy megviselik ezek.
Csongor megérkezése egy pár hetes hisztit és néhány bepisilést okozott.

Az ovi... :-)
Augusztus 25-26-27-én volt a beszoktatás. Délelőtt pár órát bent lehetett lenni a gyerekekkel. Csenge leginkább velünk volt. Nem "keveredett" a többi gyerekkel. Ha nem velünk volt, akkor egyedül játszott.
Szeptember 1-jén indult az ovi. Kedden. Azt kérték az óvónők, hogy ne hagyjuk bent a gyerekeket ebéd után. Szóval minden nap 1/2 1-kor mentem érte.
Reggelente el-elhangzott, hogy inkább a bölcsibe menjünk. Pénteken pedig, hogy én is maradjak ott az oviban. De igazából nem volt semmi probléma.
Aztán a múlt héten már élesben ment az ovi, ottalvással. Nem jelentett gondot, ment minden simán.
Minden délután megkérdeztem az óvónőket, hogy mi volt Csengével. Egy hete pénteken pedig megkérdeztem, hogy mi a véleményük, lesz-e gondja a beilleszkedéssel.
Délutánonként mindig azt a választ kaptam, hogy minden rendben a gyerekkel: eszik, alszik, megfigyeli a gyerekeket, még nem döntötte el, hogy ki is legyen a barátja.

Pénteken viszont kitört a röhögés. :-)
Beilleszkedési problémák.... Ha!
Még 1-jén az én angyalarcú csemetém megállt egy nagycsoportos gyerek előtt, csípőre tette a kezét (szokása) és közölte vele, hogy "FEL VAGYOK KÉSZÜLVE A HARCRA!" Ez alapján úgy látják az óvónők, hogy nem lesz gondja.:-)

Azóta minden délután van egy-egy új sztori.
A két legemlékezetesebb:

- Kislányok! Menjetek pisilni, kezet mosni!
Lányom nem mozdul...
- Csenge?
- Én nem lány vagyok! Hanem királynő! :-)

Remélem azért nem a fiúkkal ment pisilni... :-)

... és a mai:

Reggel sárga kartonból koronát csináltak. Csengének nem kellett a sajátja:
- Ez nem jó korona! Ez sárga, nem arany!

Így délután az udvaron minden gyerek koronában rohangált, kivéve a mi gyerekünket. :-)

Az egyik dadus - nem a miénk - mondta, hogy Csenge a kedvenc, mert jófej, jódumás, kedves, okos. Mitismondhatnék? :-)

Délután mindig az óvónő ölében ül, vagy a kezét fogja, játszik vele, ugra-bugrál vele. :-)
Nem lesz baj. Ez a mi lányunk talpraesett, és elég intelligens ahhoz, hogy tudja kezelni a változásokat.

Hála az égnek!

0 megjegyzés: