2009. november 15.

Az első - még egy :-)


Az első kenyér.
A net-ről szedtem a receptet. Persze ez sem úszta meg, hogy ne változtassak rajta. :-))
  • 500 gr liszt
  • 1,7 dl kefír
  • 1,6 dl víz
  • 1 kk oliva olaj
  • 1kk só
  • 1 cs porélesztő
  • "késhegynyi" aszkorbinsav

A kefír a megadottnál kevesebb lett, így több víz került bele. A "késhegynyi" aszkorbinsav pedig 11 csepp Cebion lett. :-)
Az első dagasztás alatt még öntöttem bele egy pici vizet, mert úgy láttam, hogy nem elég könnyedén forog a dagasztólapát. Világos színre állítottam, de amikor kész lett, akkor úgy láttam, hogy ez túl világos, így még 10 percig sült.

Persze most is kukkoltam. Izgultam, hogy megkel-e, izgultam, hogy kifut, izgultam a színe miatt.
Amikor elkezdett sülni, olyan illatok töltötték meg a lakást.... Otthon-illat, békesség-illat, nyugalom-illat. :-)
A kész kenyér illatos, ropogós. Gyönyörű. :-)


Lemértem a hozzávalókat, mielőtt betettem volna a gépbe: 847 gr. A kész kenyér 785 gr.
Miután a végét a "helyére tettem" :-), azt mondom, hogy talán még egy kis sót elbírt volna. Különben olyan lett ez az én első kenyerem, mint én - tökéletes. :-)

0 megjegyzés: