2009. november 22.

H1N1

Nem akartam írni ezzel kapcsolatban.
Nem vagyok orvos, nem vagyok politikus: semmi közöm hozzá. Se preztizs, se pénz nem múlik rajta.
Csak ANYA vagyok. Mindent, amit találtam oltással, vírussal kapcsolatban elolvastam, megnéztem, meghallgattam. Káosz. A médiákban. A fejemben nem!
VÉLEMÉNYEM: (saját, semmilyen érdek nem diktálta, kizárólag kútfő)
Oltás - nem oltás... Mint ebben az országban minden, ez is politika és pénz és hatalom.
Valaki nagyot kaszál, ha rá tudja tukmálni az államra a szérumot. Valaki jó pénzt kap azért, hogy beadja. Valaki szintén jó pénzt kap ezért, hogy propagálja.
Amikor Csengét vártam, akkor a madárinfluenzával riogattak - így világjárvány, meg úgy világjárvány, meg ennyi meg annyi ember fog meghalni... Aztán?
A kulcs a józan paraszti ész:
  • Változatos, vitaminban, ásványi anyagokban gazdag étkezés. C vitamin.
  • Higiénia. Kézmosás. Kerülni az arc ill. száj érintését.
  • Óvatosság. Nem kell bezárkózni a lakásba! De pl egy halasztható vizsgálat miatt nem most kell az orvosi rendelőbe, laborba, stb. menni.
  • Információ.
Nem is kell több ahhoz, hogy csökkentsük a fertőzés lehetőségét.
Mi a nem oltatók közé tartozunk.
A médiaháború, ami kirobbant a témában már eleve tett arról, hogy távolságot tartsak oltás ügyben.
Aztán a környezetemben csak ketten oltattak, eddig:
Öcsi - aki az oltás után 2-3 napig ollllyan beteg volt, hogy alig élt. Ő a pápai reptéren sok külföldivel találkozik.
Balázs - aki a köremilje tanusága szerint a családját nem oltatja, magát is csak azért, mert nap, mint nap rengeteg kismamával találkozik és még véletlenül sem szeretné megfertőzni őket.
Több ismerősünk nem oltatott.
Viszont ahány egészségügyben dolgozót - pl. gyerekorvos, védőnő, Zsóka - megkérdeztem, mind azt mondta, hogy nem oltat. És ha az egészségügyiek nem oltatnak...
Minden évben van influenza. Minden évben vannak halálos áldozatai a szövődményeinek. És minden évben van mesterségesen gerjesztett pánik, hogy hú-ha, ez milyen veszélyes, ez milyen súlyos járvány.
Amennyire vissza tudok emlékezni már nagyon régen nem volt a családban influenzás. Az őszi-téli időszakban náthás, torokgyulladásos igen. De influenzás nem.
Tehát Isten patikájához fordulunk, még gondosabban, még sűrűbben mosunk kezet (és majd csak akkor csináltatom meg a vérvételt és akkor megyek el a bőrgyógyászatra, ha már elült a hisztéria). És nem oltatunk.

0 megjegyzés: